Trip to PERAK !

Assalamualaikum,


Hi everyone! Semua sihat je kan? Harap harap sihat selalu lah. Okay, aku ada post satu entry pada bulan bulan yang lepas which is dalam entry tu aku cakap nak share pengalaman aku pergi trip ke Perak untuk buat travel louge. And so many good experience I gain from that trip dan yang paling penting aku dapat buat aktiviti bersama dengan Kamal Adli dan Kamaliens ^^

So, lets begin!

5 August 2016

Aku gerak pergi Perak dalam jam 6:30PM, naik bas dekat Terminal Sentral Kuantan. time ni memang rushing gila sebab pagi tu aku ada class, dan petang tu sorang groupmate aku ada meeting nak kena handle dan pukul 6:15PM macam tu baru gerak pergi Terminal Sentral Kuantan, dalam kereta punya berdebar la takut terlepas bas kan. kawan aku yang tengah drive ni, punya lah drive laju gila kot ahahaha macam toretto pun ada. ok, sampai je dekat terminal, dapat announcement yang bas kitorang delay sekejap. okay tenang la sikit. kan pastu, kitorang siap siap shoot dekat terminal sentral tu untuk trip travellouge kitorang.

kitorang sampai perak dalam jam 2-3 pagi macamtu. kitorang stay dekat rumah kawan aku dekat Kampar,Perak.

6 August 2016


Pagi tu kitorang bangun dalam jam 8 pagi, penat punya pasal kan. lepastu bangun je dari tidur groupmate aku cakap staf gua tempurung tu whatsapp macam dia syorkan kitorang join trip gua tempurung dengan kamal adli punya fans. kitorang mcm wow seriously! hahaha terus agree je. terus siap pergi mandi, breakfast dan gerak pergi gua tempurung. tak jauh mana pun tempat dia ada la dalam 15 minit dari rumah kawan aku ni.

sampai je kitorang disambut baik oleh staf gua tempurung tu. dorang semua memang humble gila. layanan yang terbaik.

.
.
.
.
.
.


happy gila kot muka sampai sebab tak sabar nak hiking dalam tu. hahaha
ni betul betul dekat main entrance sebelum masuk gua tempurung tu.


sebelum masuk dalam gua tempurung. excitednya!


okay, jom masuk, tak sabar dah ni nak tengok suasana dalam gua tempurung tu.


look at the crowd in there. haha kitorang masuk sekali dengan chinese student dalam tu.
masuk je terus rasa sejuk tau.


kena naik lagi tinggi lagi tu


student student dari sekolah cina. taktau la apa nama sekola dia. tapi budak budak je majoriti nya.


ni dah almost sampai ke akhir perjalanan kami dalam gua tempurung. time ni phone punya flash buat hal pulak tetiba gambar jadi kabur.


selesai pengembaraan kami hehehe mengambil masa dalam 3 jam jugak la dari pukul 10 pagi macam tu tak silap sampai dalam 1 tengah hari.


muka kepenatan selepas selesai hiking. hahaha but it was a very great experience i've ever had. tak mengah tak rasa penat sebab I really enjoyed the trip!


makanan tengahari kami yang disediakan oleh pihak GT. ni dah termasuk sekali dengan bayaran kami dekat sana tu. tak ingat lah berapa tapi dalam rm80 macam tu sekali dengan river tubing.

Okay, dah selesai pengembaraan dalam Gua Tempurung, sekarang kitorang nak pergi river tubing pulak dekat gopeng if I'm not mistaken tempat tu. perjalanan tak jauh pun dekat je dengan GT tu.
.
.
.
.
.


ni dah sampai dekat tempat nak river tubing tu, tapi duduk dalam kereta sebab nak tunggu kamaliens dan kamal adli sampai ke destinasi. hahahaha time ni habis kitorang touch up balik muka yang dah berlemih waktu mendaki dalam gua tadi.
.
.
.
.
.


muka yang agak nervous ni sebab waktu ni kamal adli dah sampai ke destinasi nya. heheh berdebar pun ada hanya tuhan yang tahu. ok tengok next gambar pulak.


look who's there! kamal adli. hehehe ada gambar kami bertiga bergambar dengan dia tapi lupa nak save dari facebook abg fazly yang uruskan trip kitorang waktu tu.


ready to go to river tubing. hehehehe


pakai safety helmet.
.
.
.
.

I'm sorry sebab tak boleh nak share gambar aku river tubing haritu sebab semua gambar dalam fb abg fazly and tak sempat nak save semua sebab dah remove abg fazly tu atas sebab tertentu hahahaha. but last not least, nah aku share kan gambar bersama kamal adli selepas habis beriver tubing. 
.
.
.
.


with Kamal Adli, I look so small standing beside him weh. anyway, dia sangat humble, I still remember the moment bila aku tak sempat nak capai tali waktu staf baling untuk capai supaya tak hanyut, and he saved me at that time, he grabbed my hand and pulled me to the side, rasa macam nak nangis je time tu baiknya hahahaha rasa macam "eh artis tolong aku la" hahahah . kenangan kenangan yang takkan dapat dilupakan bersama kamaliens dan kamal adli, for sure akan kenang sampai bila, insha Allah.

.
.
.

7 August 2016

hari terakhir di perak, dan hari tu jugak last travellouge kami di Perak, di Kellie's Castle. gambar tak dapat nak upload juga dekat sana sebab memory phone buat masalah tak sempat nak transfer. but to be honest, i do love the scenery dekat Kellie's Castle dan sejarah dekat situ memang buat rasa meremang hahaha. tempat dia cantik sangat dan sesuai kalau nak buat wedding photoshoot kat situ. 

maka dengan ini, berakhirlah entry trip to Perak aku yang tak seberapa ni, banyak nak tulis tapi tak dapat nak luah satu satu la. korang yang rasa nak pergi travel dengan kawan kawan, aku syorkan pergi Gua Tempurung sebab dorang ada package sekali dengan river tubing, harga pun sangat berpatutan.

so, that's all from me, thank you!








Comments

Popular Posts