Saturday, February 6, 2016

CUTI dan ASSIGNMENT !

ASSALAMUALAIKUM

Hi korang. Ya Allah lama nya tak update,dah masuk bulan 2 pun. Dan sekarang aku tengah bercuti. Cuti untuk apa? Dah tentu lah untuk raya cina! Yeay! Xinnian Huaren Kuaile nimen! Dah belajar subjek mandarin dekat kolej since sem 1, mesti lah kena acah sikit cakap mandarin kalau tak cemana nak lancar nya mandarin aku yedok? Hehehe. Gongxi gongxi, gongxi facai ^^

Okay, finally aku dah siap pun buat assignment untuk English In Media I ni. Sebenarnya kalau tak dekat kolej haritu aku dah siapkan, tapi aku simpan last main point dengan concluding sentence untuk aku buat dekat rumah. And guess what? I've challenge myself untuk buat article 1000 words! Yeay, erin pandai yeay! Mula mula masa dapat assignment, madam adiba cakap kena buat essay 1000 words, aku punya tercengang tu katak pun boleh masuk mulut. Ya lah, biasa aku buat sampai 450 words je woi, ni apa hal tetiba kena buat 1000 words pula kan. Lepas tu dia bagi 3 tajuk and pilih mana satu nak aku lupa apa tajuk tajuk nya yang aku ingat, aku memilih tajuk "Gadget" sebab aku rasa tajuk tu memang dekat dengan aku, since aku ni memang penggemar gadget and 'anti-social' .
Dan, aku berjaya membuat essay 1000 words tersebut. Yay! Gongxi untuk diri sendiri.


Lepas dah selesai satu masalah, timbul lagi satu masalah which is, kena pilih tajuk untuk informative speech for MPU subject (Communication Skills). Ms Sha bagi 3 tajuk and kena pilih juga which is "Health, Education, Technology". Dan aku masih dalam dilemma nak pilih tajuk apa. So sebab English In Media I, aku dah buat Gadget yang lebih kurang dengan technology tu, maka aku pun memilih HEALTH. Dah siap pilih tajuk tu, kena pilih tajuk kecil sendiri pula nak buat tentang apa. Ya Allah, memang blur lah aku kan. Setelah aku fikir dan fikir, apa yang tentang kesihatan yang paling dekat dengan aku..... akhirnya aku berjaya perolehi. And tajuk yang bakal aku buat untuk informative speech ni adalah tentang, "Sleep Can Help You Lose Weight!"
yes yes. Sebab aku suka tidur, and I can sleep 24h! Jadi aku pilih tajuk ni, yang agak "Wow serious la? Tidur pun boleh kuruskan badan? Bukan tidur ni menambahkan berat badan?
Ya ya ya, aku dah mengkaji before aku pilih tajuk ni, and yes, dengan tidur boleh mengurangkan berat badan kita, Macam mana caranya? Nanti lah dulu aku cerita lepas aku dah siap buat assignment ni semua and submit to Ms Sha, aku akan kongsi kan. Hehehe

And, wish me luck kawan kawan. Semoga sem ini saya berjaya mendapat dean list. AMIN!

1 comment:

  1. Hai erin, can you please share about your informative speech ni ? Sy trtarik dgn tajuk awk and kbetulan sy pun tgh cari tajuk yg ssuai utk subjek english ��Tq

    ReplyDelete

Sila jaga kata kata anda.Terima kasih.

 
 photo p18_zpsnhtphbmr.png