Saturday, January 2, 2016

World nowdays

Semalam, aku buka youtube, saja nak tengok perkembangan artis artis sekarang.
Ha Ha Ha
eh tak, sebenarnya macam ni, aku tengah stalk IG baim wong, dan check following list dia,
nak tengok dia follow Elfira Loy ke tidak, and then I found her name, so rasa macam
"okay lah"
then aku decide nak scroll sampai ke bawah following list dia dan aku jumpa ig Marshanda
dimana dulu I was her fan dan gila dengan sinetron dia yang bertajuk "Putri Yang Terbuang"
aku pun buka profile dia.

then I found out yang dia dah tak berhijab. okay mungkin dah lama dia dah buka tudung (terlepas gosip isu semasa). but setahu aku dia bertudung waktu dia berkahwin and bila dia bercerai dia buka tudung dia
and I was like
"serious lah dia dah jadi macam ni? how can people buat agama Islam ni main main?"
aku pun tak ada lah baik mana, ada khilafnya juga, tapi kalau soal main main tentang agama ni, rasa marah juga.

agak terkejut bila dapat tahu yang dia dah tak bertudung sedangkan waktu dia bertudung aku tengok dia cantik je bertudung.
ok lah mungin dia ada sebab sendiri.

and now, waktu tengah tengok youtube pasal Marshanda tu, terjumpa pulak link "Asmirandah sah Kristen"

apa aku boleh cakap just "WOWWW"
apa dah jadi dengan dunia sekarang ni? yang dulunya Islam, dilahirkan dalam keluarga yang beragama Islam, kini dah jadi Kristian, hanya kerana cinta?
aku bukan lah nak jadi racist pada agama lain, aku cuma terfikir kenapa sampai jadi macam ni?
Asmirandah she was a Muslim but now she has convert to Christian.

terasa sedih bila ada insan seagama yang dah murtad? ya, mungkin boleh dikatakan dia murtad
sebab dia dah convert agama, and ada satu video dia menyanyi lagu gospel ke apa, maaf aku tak tahu pasal kristian sangat. heh.

nak kata "tak apa lah", rasa macam tak okay, tapi itulah, kita hanya mampu berdoa agar hati dia terbuka untuk menerima Islam semula, kerana Islam adalah agama yang paling indah.

:)
 
 photo p18_zpsnhtphbmr.png