Saturday, December 13, 2014

masa depan aku, aku aku

tengah menonton rancangan variasi kegemaran aku--
Running Man. aku memang penggemar K-Pop
bahkan, semua tentang K-Pop boleh dikatakan aku tahu
sebut saja siapa idol group yang ada,
pasti aku dapat jawab

tapi hari ini, aku tak fokus untuk menonton running man,
jari jari ingin sekali menaip
--mungkin dah lama tak menaip
dulu selalu menaip juga, tapi tentang kisah kisah bodoh aku
--zaman cinta monyet yang memang macam monyet

kadang aku terfikir,
bagaimana masa depan aku? adakah cerah, atau gelap?
aku yang tentukan, tentukan dari sekarang
tapi sekarang pun masih tak nampak hasilnya.
--mana pergi semangat nak cerah kan masa depan?
hilang ke laut china selatan,
atau mungin lautan hindi yang sunyi sepi

sunyi dan sepi
macam tu lah diri aku.

kadang ada, kadang tiada.

 
 photo p18_zpsnhtphbmr.png