Saturday, December 13, 2014

kahwin jelah dah ada depan mata

aku tak nak ungkit
dan ini bukan ungkit
ini cuma terkenang apa yang pernah aku rasa dan alami

mungkin itu dari zaman kanak kanak.
atau senang dikatakan zaman cinta monyet

merayu rayu agar dicintai, ingi disayangi oleh insan bernama lelaki
semua pernah merasakan perasaan begitu
tapi rasa diri ini bodoh bila merayu untuk dicintai
sedangkan lelaki itu tidak suka mana pada kau

kau rasa tak apa aku rasa?
malu dan bodoh

bodohnya lah aku pernah buat macam itu
tapi itu waktu aku muda muda.
macam pernah aku kata tadi,
zaman kanak kanak -- cinta monyet

sudah lah,
cinta akan datang bila tiba masanya
sekarang fikirkan apa yang lebih penting berbanding cinta
kau masih muda,
masih banyak lagi yang kau perlu teruskan


tapi
kalau jodoh kau dah sampai
apa lagi kau tunggu?
kahwin jelah. benda dah ada depan mata

ha ha ha
 
 photo p18_zpsnhtphbmr.png